Департамент науки і освіти
Кіровоградської обласної державної адміністрації

Знам’янська спеціальна загальноосвітнья
школа-інтернат І-ІІІ ступенів




Подорож   веселих  пальчиків
(Корекційне заняття з розвитку дрібної моторики)






Тема:  Розвиток дрібної моторики.

Мета: розвивати та удосконалювати навички учнів першого спеціального класу виконувати дрібні та загальні рухи для рук, тулуба, голови, ніг;
 розвивати артикуляційну моторику, мовленнєве дихання, зв’язне мовлення; вміння розрізняти та називати розмір, колір, форму предметів;            вилучати зайвий предмет із групи;                                                        
збагачувати словниковий запас;                                                                                                                                        розвивати логічне мислення;
сприяти вихованню уважності, охайності, зосередженості.

Обладнання: картки із завданнями до ігор «Що зайве?», «Сніговик», «Рукавички», «Ялинка»; мозаїка, тарілки з крупою, різнокольорові кружечки великого та малого розміру, палички, іграшкова черепаха для розвитку сенсомоторики учнів,  ручка, кольорові олівці.                                                                                                                                                              





Хід заняття.

І. Підготовча частина.

1.Організаційний момент.
     а) Привітання

Вправа “Доброго ранку”.
Мета: сприяє розвитку мовного апарату, пам’яті, дрібної та загальної моторики.
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, у небі пташки!
Доброго ранку, маленькі дубки!
Я вас вітаю, люблю, пізнаю,
Бо живемо у одному краю.
(Пальцями правої руки по черзі «вітатися» з пальцями лівої руки,
поплескуючи одне одного кінчиками..)

     б) Дихальні вправи:
Загадка
Скатертина біла землю всю накрила.
-Яка пора року?
-Що вкрило землю?
Вправа «Сніжинки».
Мета: розвивати правильне дихання учнів: вдих-носом, видих-ротом.
ІІ. Основна частина.

1.     Мотивація  навчальної  діяльності.
-Ми відправляємось в гості до Зимової казки.  Дорога  нас чекає нелегка. Допомагати нам будуть наші пальчики. Вони вже багато чого вміють, тому я гадаю, ми з вами виконаємо всі завдання. Так?  Ви мене підтримуєте?  Тоді збираємось – час вирушати.

2.     Вправа «Шнуровка».
Мета: вчити дітей шнурувати взуття, удосконалювати набуті навички.

3.     Вправа «Рукавички».
Мета: вчити дітей правильно штрихувати олівцем предмет, розрізняти і називати кольори, удосконалювати навички клеїти.
-Ой, як холодно нашим рукам. Що треба придумати, аби  їм було тепло? Так, рукавички! А скільки нам потрібно рукавичок? А в мене тільки одна. Що ж робити?
-Другу рукавичку розфарбувати до кольору своєї пари та наклеїти сніжинку.
(Під час штрихування виконати вправу для відпочинку пишучої руки:
«Олівець».
Олівець в руці катаю,
Поміж пальчиків кручу.
Неодмінно кожний палець
                                      Буть слухняним я навчу.)

4.     Вправа «Сніговик».
Мета: розвивати зорову увагу, мислення, дрібну моторику рук.

5.     Вправа «Попелюшка».
Мета: розвивати дрібну моторику, мовний апарат, уміння рахувати предмети, розрізняти кольори.
-Знайдіть п’ять предметів, порахуйте і назвіть їх.
(У тарілочці насипана крупа з дрібними предметами.)

6.     Вправа «Пальчиковий театр».
Мета: удосконалювати роботу мовного апарату, дрібну моторику рук, співвідношення слова і дії.
-Поки ми робили сніговика, наші рукавички намокли, а пальчики – змерзли. Щоб зігріти їх,  необхідно виконати вправи для пальчиків.
                           а) «Привітання»
                           б) «Білочка»
                           в) «Оркестр»
                           г) «Сороконіжка»

Фізкультхвилинка
Мета: зняти напруження м’язів тулуба, рук, ніг; удосконалити рухи загальної моторики; розвивати мовлення.
                          а) «Вітер…»
                          б) «Морозець»
                          в) «Чотири стихії»
                          г) «Жук»

7.     Вправа «Квітка».
Мета: розвивати уміння дітей складати візерунки з мозаїки за зразком, розрізняти кольори, удосконалювати дрібну моторику.
-Після  фізкультхвилинки нам стало тепло, ми згадали про літо, квіти. За допомогою наступного завдання складемо чарівну квітку.







8.     Вправа «Що зайве?»
Мета: розвивати увагу, мислення, мовний апарат, дрібну моторику.
  
9.     Вправа «Чарівні палички».
Мета: розвивати дрібну моторику, увагу, уміння виконувати завдання за зразком.

10.                        Вправа «Обведи і зафарбуй» (додаткове завдання)
Мета: розвивати уміння обводити предмети, утримувати довго на одному місці, охайно працювати, зосереджуватися та концентрувати увагу.

ІІІ. Підсумок заняття.
-Яка пора року гралася з нами?
-Що робили на занятті?
-Тепер ваші пальчики будуть швидко і правильно виконувати завдання.
М О Л О Д Ц І!!!

Комментариев нет:

Отправить комментарий