Департамент освіти і науки
 Кіровоградської обласної  державної адміністрації

Знам’янська спеціальна загальноосвітня
школа-інтернат І-ІІІ ступенів

  
Казковий калейдоскоп
Корекційне заняття з розвитку уваги
3 спеціальний клас            
   
                                                                
                                                          Підготувала і провела Ткачук Т.В.
                                             вчитель початкових класів,
                                                                                  дефектолог, спеціаліст  вищої
                                                                                  категорії
                                                         

                     



2013р.
Корекційне заняття з розвитку уваги
«Казковий калейдоскоп»
Мета: розвивати довільну увагу, процеси мислення (аналіз, синтез, узагальнення), мовлення; сприяти розвитку спостережливості, уміння зосереджуватись; удосконалювати навички  орієнтування  на площині та у просторі; підвищувати сенсорну чутливість рук; систематизувати знання учнів про українські народні казки та вміння впізнавати їх за описом та певними речами, які зустрічаються у казках; викликати позитивне відношення до навчання та створювати радісний настрій у дітей; виховувати доброту, працелюбність, милосердність.
Обладнання: мультимедійна презентація «Казковий калейдоскоп», конверти з індивідуальними завданнями,  дидактична гра ”Чарівний мішечок”, аплікація «Будиночок для лисички», карта подорожі, загадки до казок, дидактичні ігри «Цікава доріжка», «Плутанина», «Знайди тінь», рахівні палички, ілюстрації до казок.
Підготувала і провела вчитель-дефектолог: Ткачук Т.В.

Хід заняття
І. Привітання. Ігрова вправа «Перекличка - плутанка»
Мета: розвиток довільної уваги.
Вчитель називає імена та прізвища присутніх дітей, плутаючи при цьому то ім'я, то прізвище (ім'я називається правильно, прізвище — ні; прізвище правильно, ім'я — ні). Діти уважно слухають і відгукуються лише тоді, коли правильно названо і ім'я, і прізвище. Хто помиляється, той вибуває з гри.
ІІ. Повідомлення теми і мети заняття.
         Сьогодні ми з вами вирушимо у невеличку подорож країною Казок, де згадаємо знайомі вам українські народні казки, які вчать нас бути слухняними, добрими, милосердними, привітними. Будемо виконувати різні завдання, для того, щоб розвивати свій мозок і бути розумними і кмітливими. А допомагати нам буде добрий і веселий герой казки, відомої вам з дитинства.
Я – клубочок не простий,
Я – клубочок чарівний,
Я – тобі допоможу,
Ти за мною тепер йди і знання собі знайди.
                                                                «Колобок»
ІІ. Актуалізація опорних знань
-       Пам’ятаєте казку «Колобок»?
-       Що зробив Колобок не слухаючись бабу і діда? (Втік)
ІІІ. Виконання розвивально-корекційних завдань.
1.      Перед нами карта подорожі Колобка. Пригадаємо, з ким Колобок зустрінеться в лісі.
Але, щоб врятувати йому життя, ми повинні скласти нову казку.
-       Діти, врятуємо Колобка? (Так)
-       Але перед цим давайте перевіримо чи готові ви до подорожі?
Гра «Так чи ні»
 Мета: розвиток уваги та логічного мислення
 Кожен з вас, звичайно, знає,
 Хто під хмарами літає.
Тож швиденько говоріть:
Хто летить, хто не летить.
   Летить-летить літак? – Так!
   Летить-летить їжак? – Не так!
   Летить-летить лисиця? - …
   Летить-летить синиця? - …
   Летить-летить трава? - …
Летить-летить сова? - …
Летить-летить пташка? - …
Летить-летить комашка? - …
   Летить-летить коса? - …
  Летить-летить оса? - …
  Летить-летить ворона? - …
  Летить-летить корона? - …
Летить-летить стріла? - …
Летить-летить бджола? - …
Летить-летить хата? - …
Летить-летить тато? - …

2.      – Чудово, діти, я бачу що ви готові до веселої подорожі в нову казку про Колобка.
   Вирушаємо в подорож.
-       Котиться Колобок по лісовій доріжці і на зустріч йому…? (Зайчик)
-       Колобок, Колобок, я тебе з’їм! - каже зайчик.
А Колобок йому у відповідь:
-       Не їж мене, я виконаю будь-яке твоє бажання.
-       Я заблукав у лісі, - розповідає заєць. - Допоможи мені знайти дорогу додому.
-       Добре, - відповів Колобок.
 Перше завдання: «Цікава доріжка».
Мета:  розвиток зорового сприймання та орієнтації на площині, дрібної моторики пальців рук.
            Спробуємо намалювати доріжку, яка доведе зайчика до рідної домівки.
Друге завдання «Чарівна квіточка»
Мета: розвиток зорового сприймання та орієнтації на площині, дрібної моторики пальців рук.
-       Колобок по своїй доріжці котився і на шляху потрапив на запашну квітку, спробуємо її скласти з паличок і подаруємо її з гарним настроєм зайчикові.


            Покотився Колобок далі, а на зустріч йому вовк. Та якийсь стривожений він.
-       Що коїться в лісі – незрозуміло, - каже вовк. - Все в лісі переплутано, треба рятуватись.
-       Не хвилюйся, вовчику, ми тобі допоможемо. – пообіцяв Колобок.
Третє завдання «Плутанина»
Мета: розвивати мислительні процеси, зв’язне мовлення.
-       Спробуйте знайти невідповідності на малюнку і розказати, як має бути.
            Заспокоївся вовк і побіг далі. А на зустріч Колобку іде
            ведмідь.
-       Що ж це робиться у лісі, за мною ганяються чужі тіні,  рятуйте мене!
-       Добре, - каже Колобок, ми допоможемо тобі.
 Четверте завдання: «Знайди тінь»

Мета: розвиток уваги, зорового сприймання, процесів мислення.
             Потрібно з’єднати тварин з їх тінями.
                                                            
              Заспокоївся ведмедик і щасливий почалапав до своєї барлоги, а нам з вами пора


              відпочити.
     Фізкультхвилинка   Гра «Будь уважний!»
    Мета: розвиток активної уваги.
              Діти крокують під мелодію маршової пісні. На слово «зайчики», вимовлене вчителем, діти
         повинні почати стрибати; на слово «коники» ― ніби бити копитами об підлогу; «раки» ―
         задкувати; «пташки» ― літати; «лелека» ― стояти на одній нозі.

      -   Відпочили діти, а тепер рушаємо в путь. Котиться Колобок далі, а на зустріч йому зажурена
          лисичка.
-       Чому ти така зажурена, лисичко, - запитує її Колобок.
-       Залишилась я без домівки, де я тепер буду жити?- бідкається лисичка.
-       Не сумуй, лисичко, ми тобі допоможемо. – каже Колобок. - Побудуємо тобі ще кращий будиночок.
П’яте завдання:  Аплікація «Будиночок для лисички»
Мета: розвиток зорового сприймання та орієнтації на площині,
            дрібної моторики пальців рук

-       Щоб лисичка не з’їла Колобка, побудуємо і подаруємо лисичці новий будиночок. Назвіть,  з яких геометричних фігур складається наша аплікація.  (Квадрат, прямокутник, трикутник, круг)
     Щаслива лисичка побігла зустрічати гостей в новій домівці.
-       Ось і казці кінець, наш Колобок залишився живим і здоровим.
-       А які риси характеру допомогли Колобку врятувати своє життя? Як ви гадаєте?  (Доброта, товаристськість, милосердність, працьовитість, чесність).
-       Діти, ми з вами вийшли на казкову галявину.
Шосте завдання: «Галявина Казок»
Мета: розвиток зв’язного мовлення, процесів мислення, активізація процесів пам’яті.
-       Відгадайте,  герої яких казок на цій галявині відпочивали?
 Що за хатка на узліссі?
Вся ворушиться, дрижить.
Де не взявсь кабан біжить.
Тут і вовк іде, й ведмідь,
Й кожен хоче в хатці жить.
Так вже тісно їм усім-
Ось-ось- ось порветься дім.
Що за дім такий лежить,
І ворушиться й дрижить?
       «Рукавичка»
-       Порахуйте швиденько, скільки тварин вмістилося в рукавичку?
Тут один цапок сміливий                                                                             
Нишком глянув через пліт.
Бачить – вовк страшений, жахливий
Причаївсь біля воріт.                «Колосок»
Тут один цапок сміливий                                                                             
Нишком глянув через пліт.
Бачить – вовк страшений, жахливий
Причаївсь біля воріт.                 «Вовк і семеро козенят»
На бал я мріяла потрапити завжди
Та шлях закритий був мені  туди.
У шати одягла мене хрещена
Й подарувала туфельку дл
я мене.
Вона блищить у сяйві  кришталя.
Тож, здогадайтесь, як моє  ім’я?
     «Попелюшка»
      Гра «Чарівний мішечок»
      Мета: визначати якості того чи іншого предмета та впізнавати його за допомогою дотику
            рук,  розвивати сенсорну чутливість рук.
-       На казковій галявині я знайшла торбинку з речами. Визначте на дотик – що це за знахідка, та якому казковому герою і з якої казки вона належить.  (Золотий ключик – «Буратіно», кришталевий черевичок – «Попелюшка», яйце – «Курочка Ряба», колобок –«Колобок», Рукавичка – «Рукавичка»)
-       Молодці, діти! Ви виконали всі завдання казкових героїв, які зустрілися в лісі Колобку. Ви впоралися з усіма складностями, тож тепер ви довели казковим героям, що ви кмітливі, розумні, уважні діти.
      ІV. Підсумок заняття.
-       Які розумні діти! Ви так добре знаєте українські народні казки! Згадайте, чим закінчилася казка про Колобка? За що його з’їла лисичка?
-       Казка вчить нас бути слухняними?   (Так)
-       Ми повинні бути такими, як Колобок?   (Ні)
-       Чи можна розмовляти з незнайомими на вулиці?   (Ні)
-       Потрібно завжди вітатися з тим, кого зустрінеш? (Так)
-       Будьте слухняними, працелюбними, гостинними, чесними, поважайте батьків, один одного, не робіть так, як Колобок, не будьте хвальками!
-       Читайте казки, вони багато чому доброму навчають!
Завдання «Колобок настрою»
У вас на столі є маленький Колобочок, давайте домалюємо йому обличчя.
Якщо вам сподобалося наше заняття, у вас залишився гарний настрій, намалюйте радісне обличчя. Якщо вам не все сподобалося, намалюйте сумне обличчя.
                  Огляд намальованих колобків.

                 Аналіз.

Комментариев нет:

Отправить комментарий