Департамент освіти і науки
Кіровоградської обласної державної адміністрації
Знам’янська
спеціальна загальноосвітня
школа-інтернат
І-ІІІ ступенів
Казковий калейдоскоп
Корекційне заняття з розвитку
уваги
Підготувала і провела Ткачук
Т.В.
вчитель початкових класів,
дефектолог, спеціаліст вищої
категорії
2013р.
Корекційне заняття з розвитку уваги
«Казковий калейдоскоп»
Мета:
розвивати довільну увагу,
процеси мислення (аналіз, синтез, узагальнення), мовлення; сприяти розвитку
спостережливості, уміння зосереджуватись; удосконалювати навички орієнтування
на площині та у просторі; підвищувати сенсорну чутливість рук; систематизувати знання учнів про українські народні казки
та вміння впізнавати їх за описом та певними речами, які
зустрічаються у казках; викликати
позитивне відношення до навчання та створювати радісний настрій у дітей; виховувати доброту, працелюбність, милосердність.
Обладнання: мультимедійна презентація «Казковий калейдоскоп», конверти з індивідуальними завданнями, дидактична гра ”Чарівний мішечок”, аплікація «Будиночок
для лисички», карта подорожі, загадки до казок, дидактичні ігри «Цікава доріжка»,
«Плутанина», «Знайди тінь», рахівні палички, ілюстрації до казок.
Підготувала
і провела вчитель-дефектолог: Ткачук
Т.В.
Хід заняття
І. Привітання. Ігрова вправа
«Перекличка - плутанка»
Мета: розвиток довільної уваги.
Вчитель називає імена та прізвища присутніх
дітей, плутаючи при цьому то ім'я, то прізвище (ім'я називається правильно,
прізвище — ні; прізвище правильно, ім'я — ні). Діти уважно слухають і
відгукуються лише тоді, коли правильно названо і ім'я, і прізвище. Хто помиляється,
той вибуває з гри.
ІІ. Повідомлення теми і мети заняття.
Сьогодні ми з вами вирушимо
у невеличку подорож країною Казок, де згадаємо знайомі вам українські народні
казки, які вчать нас бути слухняними, добрими, милосердними, привітними. Будемо
виконувати різні завдання, для того, щоб розвивати свій мозок і бути розумними
і кмітливими. А допомагати нам буде добрий і веселий герой казки, відомої вам з
дитинства.
Я – клубочок не
простий,
Я – клубочок
чарівний,
Я – тобі допоможу,
Ти за мною тепер
йди і знання собі знайди.
«Колобок»
ІІ. Актуалізація опорних знань
-
Пам’ятаєте казку «Колобок»?
-
Що зробив Колобок не слухаючись бабу і діда? (Втік)
ІІІ. Виконання
розвивально-корекційних завдань.
1.
Перед нами карта подорожі Колобка. Пригадаємо, з ким
Колобок зустрінеться в лісі.
Але,
щоб врятувати йому життя, ми повинні скласти нову казку.
-
Діти, врятуємо Колобка? (Так)
-
Але перед цим давайте перевіримо чи готові ви до
подорожі?
Гра «Так чи ні»
Мета: розвиток уваги та
логічного мислення
Кожен з вас, звичайно, знає,
Хто під хмарами літає.
Тож
швиденько говоріть:
Хто
летить, хто не летить.
Летить-летить літак? – Так!
Летить-летить їжак? – Не так!
Летить-летить лисиця? - …
Летить-летить синиця? - …
Летить-летить трава? - …
Летить-летить
сова? - …
Летить-летить
пташка? - …
Летить-летить
комашка? - …
Летить-летить коса? - …
Летить-летить оса? - …
Летить-летить ворона? - …
Летить-летить корона? - …
Летить-летить
стріла? - …
Летить-летить
бджола? - …
Летить-летить
хата? - …
Летить-летить
тато? - …
2.
– Чудово, діти, я бачу що ви готові до веселої подорожі в
нову казку про Колобка.
Вирушаємо в подорож.
-
Котиться Колобок по лісовій доріжці і на зустріч йому…? (Зайчик)
-
Колобок, Колобок, я тебе з’їм! - каже зайчик.
А Колобок йому у відповідь:
-
Не їж мене, я виконаю будь-яке твоє бажання.
-
Я заблукав у лісі, - розповідає заєць. - Допоможи мені
знайти дорогу додому.
-
Добре, - відповів Колобок.
Перше завдання: «Цікава доріжка».
Мета: розвиток зорового сприймання та орієнтації на
площині, дрібної моторики пальців рук.
Спробуємо намалювати
доріжку, яка доведе зайчика до рідної домівки.
Друге завдання «Чарівна квіточка»
Мета: розвиток зорового сприймання та орієнтації на площині,
дрібної моторики пальців рук.
-
Колобок по своїй доріжці
котився і на шляху потрапив на запашну квітку, спробуємо її скласти з паличок і
подаруємо її з гарним настроєм зайчикові.
Покотився Колобок далі, а
на зустріч йому вовк. Та якийсь стривожений він.
-
Що коїться в лісі – незрозуміло, - каже вовк. - Все в
лісі переплутано, треба рятуватись.
-
Не хвилюйся, вовчику, ми тобі допоможемо. – пообіцяв
Колобок.
Третє
завдання «Плутанина»
Мета: розвивати мислительні процеси, зв’язне мовлення.
-
Спробуйте знайти
невідповідності на малюнку і розказати, як має бути.
Заспокоївся вовк і побіг далі. А на
зустріч Колобку іде
ведмідь.
-
Що ж це робиться у лісі, за мною ганяються чужі
тіні, рятуйте мене!
-
Добре, - каже Колобок, ми допоможемо тобі.
Потрібно з’єднати тварин з їх тінями.
Заспокоївся ведмедик і щасливий
почалапав до своєї барлоги, а нам з вами пора
відпочити.
Фізкультхвилинка Гра
«Будь уважний!»
Мета: розвиток активної уваги.
Діти крокують під мелодію маршової
пісні. На слово «зайчики», вимовлене вчителем, діти
повинні почати стрибати; на слово
«коники» ― ніби бити копитами об підлогу; «раки» ―
задкувати; «пташки» ― літати; «лелека»
― стояти на одній нозі.
-
Відпочили діти, а тепер рушаємо в путь. Котиться Колобок далі, а на
зустріч йому зажурена
лисичка.
- Чому ти така
зажурена, лисичко, - запитує її Колобок.
- Залишилась я без
домівки, де я тепер буду жити?- бідкається лисичка.
- Не сумуй, лисичко,
ми тобі допоможемо. – каже Колобок. - Побудуємо тобі ще кращий будиночок.
П’яте
завдання: Аплікація «Будиночок для
лисички»
Мета: розвиток зорового
сприймання та орієнтації на площині,
дрібної
моторики пальців рук
-
Щоб лисичка не з’їла Колобка, побудуємо і подаруємо
лисичці новий будиночок. Назвіть, з яких
геометричних фігур складається наша аплікація.
(Квадрат, прямокутник, трикутник,
круг)
Щаслива лисичка побігла зустрічати гостей в
новій домівці.
-
Ось і казці кінець, наш Колобок залишився живим і
здоровим.
-
А які риси характеру допомогли Колобку врятувати своє
життя? Як ви гадаєте? (Доброта, товаристськість, милосердність,
працьовитість, чесність).
-
Діти, ми з вами вийшли на казкову галявину.
Шосте завдання: «Галявина Казок»
Мета: розвиток зв’язного
мовлення, процесів мислення, активізація процесів пам’яті.
-
Відгадайте, герої
яких казок на цій галявині відпочивали?
Що за
хатка на узліссі?
Вся ворушиться, дрижить.
Де не взявсь кабан біжить.
Тут і вовк іде, й ведмідь,
Й кожен хоче в хатці жить.
Так вже тісно їм усім-
Ось-ось- ось порветься дім.
Що за дім такий лежить,
І ворушиться й дрижить? «Рукавичка»
Вся ворушиться, дрижить.
Де не взявсь кабан біжить.
Тут і вовк іде, й ведмідь,
Й кожен хоче в хатці жить.
Так вже тісно їм усім-
Ось-ось- ось порветься дім.
Що за дім такий лежить,
І ворушиться й дрижить? «Рукавичка»
-
Порахуйте швиденько, скільки тварин вмістилося в рукавичку?
Тут один цапок сміливий
Бачить – вовк страшений, жахливий
Причаївсь біля воріт. «Колосок»
Тут
один цапок сміливий
Нишком глянув через пліт.
Бачить – вовк страшений, жахливий
Причаївсь біля воріт.
«Вовк і семеро козенят»
Та шлях закритий був мені туди.
У шати одягла мене хрещена
Й подарувала туфельку для мене.
Вона блищить у сяйві кришталя.
Тож, здогадайтесь, як моє ім’я? «Попелюшка»
Гра «Чарівний мішечок»
Мета: визначати якості того чи іншого предмета
та впізнавати його за допомогою дотику
рук, розвивати
сенсорну чутливість рук.
-
На казковій галявині я знайшла торбинку з речами.
Визначте на дотик – що це за знахідка, та якому казковому герою і з якої казки
вона належить. (Золотий ключик – «Буратіно», кришталевий черевичок – «Попелюшка», яйце
– «Курочка Ряба», колобок –«Колобок», Рукавичка – «Рукавичка»)
-
Молодці, діти! Ви виконали всі
завдання казкових героїв, які зустрілися в лісі Колобку. Ви впоралися з усіма
складностями, тож тепер ви довели казковим героям, що ви кмітливі, розумні, уважні діти.
ІV. Підсумок заняття.
-
Які розумні діти! Ви так добре знаєте українські народні
казки! Згадайте, чим закінчилася казка про Колобка? За що його з’їла лисичка?
-
Казка вчить нас бути слухняними? (Так)
-
Ми повинні бути такими, як Колобок? (Ні)
-
Чи можна розмовляти з незнайомими на вулиці? (Ні)
-
Потрібно завжди вітатися з тим, кого зустрінеш? (Так)
-
Будьте слухняними, працелюбними, гостинними, чесними,
поважайте батьків, один одного, не робіть так, як Колобок, не будьте хвальками!
-
Читайте казки, вони багато чому доброму навчають!
Завдання
«Колобок настрою»
У вас на столі є маленький Колобочок, давайте домалюємо
йому обличчя.
Якщо вам сподобалося наше заняття, у вас залишився гарний
настрій, намалюйте радісне обличчя. Якщо вам не все сподобалося, намалюйте
сумне обличчя.
Огляд намальованих колобків.
Комментариев нет:
Отправить комментарий