Департамент науки і освіти
Кіровоградської обласної державної адміністрації
Знам’янська спеціальна загальноосвітня
школа-інтернат І-ІІІ ступенів
Космічні рятівники
Підготувала:
Бєлова Вікторія Вікторівна
вчитель-дефектолог початкових класів
спеціаліст
вищої категорії
м.Знам’янка
2014 р.
Тема:
Розвиток дрібної моторики.
Мета: розвивати та удосконалювати навички учнів першого
спеціального класу виконувати дрібні та загальні рухи для рук, тулуба, голови,
ніг;
розвивати артикуляційну моторику,
мовленнєве дихання, зв’язне мовлення; вміння розрізняти та називати розмір,
колір, форму предметів; розфарбовувати
предмет, не виходячи за межі;
збагачувати словниковий запас;
розвивати
логічне мислення;
сприяти вихованню уважності, охайності, зосередженості.
Обладнання: картки із завданнями до ігор «Ракета», «Місяць», «Пролісок», «Чарівні палички»;
мозаїка, тарілки з крупою, різнокольорові кружечки великого та малого розміру,
палички, іграшкова черепаха для розвитку сенсомоторики учнів, ручка, кольорові олівці.
Хід заняття.
І. Підготовча
частина.
1.Організаційний момент.
а)
Привітання
Вправа “Доброго ранку”.
Мета: сприяє розвитку мовного апарату, пам’яті, дрібної та
загальної моторики.
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, у небі пташки!
Доброго ранку, маленькі дубки!
Я вас вітаю, люблю, пізнаю,
Бо живемо у одному краю.
(Пальцями правої руки по черзі «вітатися» з пальцями
лівої руки,
поплескуючи одне одного кінчиками..)
б) Дихальні вправи: Слайд
№ 2.
-Кожний день ми з вами
спостерігаємо за тим, як міняється погода за нашим вікном. Ще недавно лежав
сніг, мороз вимагав нас одягати шуби, чоботи, шапки, рукавички. А зараз ЩО ми
бачимо за вікном?
-А чому така зміна
сталася в природі?
Загадка
Тане сніжок, оживає лужок, день прибуває. Коли це буває?
-Яка пора року? (Весна) Слайд
№ 3.
-Природа просинається після зимового сну: з’являються зелені
листочки, травичка, а саме головне – весна дарує квіти. Слайд
№ 4. Перші
весняні квіти: підсніжники, проліски, фіалки, ряст, медунка, конвалії.
ВІРШ про квіти:
Ось іде до нас весна,
Все навколо ожива.
Підсніжники прокидаються,
Проліски посміхаються,
Діти вібігають,
Весело стрибають.
-Кожна квітка дарує нам
красу, приємні пахощі. Кожна квітка має свій колір, тому що кольори дарує
веселка. Слайд № 5.
–Веселка використовує кожний колір, щоб прикрасити нашу землю.
ІІ. Основна
частина.
1.
Мотивація навчальної діяльності.
-ВЕСНА має три місяці:
березень, квітень, травень. Зараз другий місяць – квітень.
-А ви любите дивитися на
зіркове небо? Слайд № 6.
12 квітня – день космонавтики –
людина полетіла на ракеті у космос.
Слайд № 7.
УВАГА!
РАДІОГРАМА! Слайд № 8.
НА НАШІЙ ПЛАНЕТІ ГИНУТЬ РОСЛИНИ! ЗАЛИШИЛОСЬ
МАЛО КВІТІВ! ДОПОМОЖІТЬ!!!
-Діти, необхідно допомогти. Спробуємо? Дорога
нас чекає нелегка. Допомагати нам будуть наші пальчики. Вони вже багато
чого вміють, тому я гадаю, ми з вами виконаємо всі завдання. Так? Ви мене підтримуєте? Тоді збираємось – час вирушати. Для цього
необхідно летіти в космос. Одягти спеціальні костюми – скафандри та
зашнуруватися.
2.
Вправа
«Шнуровка». Слайд № 9.
Мета: вчити дітей шнурувати взуття,
удосконалювати набуті навички.
3.
Вправа «Ракета». Слайд № 10.
Мета: вчити дітей правильно штрихувати
олівцем предмет, розрізняти і називати кольори.
-На чому будемо летіти? Виконаємо завдання: розфарбуємо
ракету.
(Під час штрихування виконати вправу для
відпочинку пишучої руки:
«Олівець».
Олівець в руці катаю,
Поміж пальчиків кручу.
Неодмінно кожний
палець
Буть слухняним я навчу.)
4.
Вправа «Місяць». Слайд № 11.
Мета: розвивати зорову увагу, мислення,
дрібну моторику рук.
Фізкультхвилинка Слайд № 12.
Мета: зняти напруження м’язів тулуба, рук,
ніг; удосконалити рухи загальної моторики; розвивати мовлення.
Ми готові до польоту в космос.
а) В полі дерево стояло
і тихенько ранком спало.
прилетів до нього вітер –
розгойдав зелені віти.
б) «Вітер…»
в) «Чотири стихії»
г) «Жук»
д) Вправи для
пальчиків з віршами:
«Білочка»
«Оркестр»
«Сороконіжка»
5.
Вправа «Знайди предмет». Слайд № 13.
Мета: розвивати дрібну
моторику, мовний апарат, уміння рахувати предмети, розрізняти кольори.
-Загубились
кольори, тому квіти не можуть цвісти. Найдіть предмети, порахуйте і назвіть їх.
(У тарілочці насипана
крупа з дрібними предметами.)
6.
Вправа «Пролісок». Слайд № 14.
Мета: розвивати уміння дітей
складати візерунки з мозаїки за зразком, розрізняти кольори, удосконалювати
дрібну моторику.
-Дуже добре. За допомогою наступного завдання складемо
чарівну квітку.
Я - перша квіточка весни,
Я -
пролісковий цвіт,
Я
пережив зимові сни
І знов родивсь на
світ
У мене
очі голубі,
Такі,
як неба синь.
Росту
між кленів і дубів,
Люблю
і сонце, й тінь.
Зелені
рученьки мої
Листочками зовуть.
Я
полюбив ліси й гаї,
Живу я
здавна тут.
І
вірю: люблять всі мене,
Як
весну золоту,
Бо
знають, що зима мине,
Коли я
розцвіту.
7.
Вправа «Чарівні палички». Слайд № 15.
Мета: розвивати дрібну моторику,
увагу, уміння виконувати завдання за зразком.
-Прийшов час летіти
додому. А для цього необхідно з паличок скласти ракету за малюнком.
8. Вправа «Обведи і зафарбуй» (додаткове завдання)
Мета: розвивати уміння
обводити предмети, утримувати довго на одному місці, охайно працювати, зосереджуватися та концентрувати увагу.
ІІІ. Підсумок заняття.
-Яка пора року гралася з нами?
-Що робили на занятті?
Слайд № 16.
-Тепер ваші пальчики
будуть швидко і правильно виконувати завдання.
М О Л О Д Ц І!!!
Комментариев нет:
Отправить комментарий